Medikal Estetik ve Dermatoloji

Saç Sorunları

Saç Ekimi

Saç Ekimi Nedir?

Ensenin üst kısmında bulunan ve dökülmeme özelliğine sahip sağlıklı saç köklerinin lokal anestezi altında dökülme meydana gelen bölgeye tek tek ekilmesi işlemine saç ekimi denir.

Saç Ekimi Öncesi yapılması gerekenler;

Saç ekimi işleminden 1 hafta önce alkol ve kan sulandırıcı ilaç kullanılmamalıdır. Çay ve kahve tansiyonu yükselteceği; sigara ise kan dolaşımını olumsuz etkileyeceği için kullanılmaması önerilir. Merkezimize gelmeden önce saçlarınızı tıraş ettirmenize gerek yoktur. Saç ekimine uygun şekilde bizim tarafımızdan yapılır.

Saç Ekimi Kaç Saat Sürer?

Saç ekim süreci yaklaşık 4-5 saat sürer. Bu süre ekilecek bölgeye göre farklılık gösterebilir. Tüm işlem boyunca sabit pozisyonda durmaz. Gazete, dergi okuyabilir; televizyon seyredebilir. Mola vererek tuvalet ve yemek ihtiyaçlarını karşılayabilir.

FUE Tekniği Nedir?

FUE tekniği ense bölgesinden tek tek saçların alınarak dökülen bölgeye iz bırakmadan ekilmesi işlemidir. Saç kalınlığına ve greft boyutuna göre hazırlanan aletlerle kanallar açılır. Özel pensetlerde saç kökleri zedelenmeden yerleştirilir.

Saç Ekimi Sonrası Neler Yapılmalı;

Saç ekimi sonrasında kronik bir ağrı görülmez. Sadece ilk günler hassasiyetten dolayı ağrı hissedilebilir; bu da gayet doğaldır.

Saçlar 3 gün sonra hekimin önerdiği özel şampuanla yıkanır. 15 gün boyunca her gün bu ürünle yıkama yapılmalıdır. Daha sonra istediğiniz şampuana dönebilirsiniz.

1 ay boyunca futbol, halter gibi ağır ve travmaya müsait sporlar yapılmamalıdır.
Ağırlık kaldırılmamalıdır.
Sauna ve hamama girilmemelidir.
Saç köklerinin çıkma evresinde minik sivilceler çıkabilir. Daha sonra kendiliğinden geçer.
Kıl dönmesi sorunuyla karşılaşılmaz.

Saçlar Ne Zaman Çıkmaya Başlar?

Ekilen saçlar 3-4 ay sonra 1-1,5 cm boyutunda çıkmaya başlar. 6-7 ay sonra ise tamamen uzar.

Ekilen Saçlar Yeniden Dökülür mü?

Ense bölgesindeki sağlıklı saç köklerinden alındığı için yeniden dökülme olmaz. Erkeklerde saç dökülmesinin en önemli nedeni androjenik hormonlardır. Ense bölgesindeki saçlar bu hormondan daha az etkilenir. Ağrı yoktur. Uygulamalar genellikle 15-20 dk. sürer.

Saç Mezoterapisi

Saç Mezoterapisi Nedir?

Mezoterapi; vitamin, mineral, enzim, aminoasit ve homepatik ilaçların karıştırılarak cildin orta tabakasına enjekte edilmesi işlemidir. Yaşlılık, kırışıklık, cansız cilt, cansız saç ve mat görünüme karşı uygulanır. Güçsüz olan saçların köklerine besleyici etkenler uygulanarak daha güçlü saçlara sahip olunabilir. Bu sayede saçın gelişimi için gereken eksiklikler giderilir ve saç dökülmesi tedavi edilebilir. Dökülmelerin yavaşlatılması, kontrol altına alınması, tamamen durdurulması, saçların yeniden çıkması, daha dolgun ve daha parlak olması saç mezoterapisi ile mümkündür.

Saç Dökülmeleri Neden Olur?

Saçlar strese bağlı dökülebildiği gibi genetik ve hormonal etmenler nedeniyle de zayıflayarak azalabilir. Özellikle mevsimsel geçişlerde ani dökülmeler yaşanabilir. Saç mezoterapisi, erkeklerde ve kadınlarda yaşanan bu ani dökülmelere son verebilir. Saç dökülmesi engellenmesiyle birlikte saçın yeniden çıkması da mümkündür.

Kadınların ve erkeklerin saç dökülme nedenleri değişebiliyor. Bu yüzden saç mezoterapisinin sadece kadınlara ya da sadece erkeklere yönelik olduğu düşünülebiliyor. Bu yanlıştır. Saç mezoterapisi kadın erkek, genç yaşlı; 7’den 77’ye herkese yapılabilir.

Saç Mezoterapisi Nasıl Yapılır?

Saç mezoterapisinde enjektör ve mezoterapi tabancası kullanılır. Saçları canlandırmaya ve güçlendirmeye yarayan ilaç, vitamin ve antioksidanlar saçlı deriye bu aletlerle aktarılır. İlk amaç saç dökülmesini durdurmak ve ardından bir miktar yeniden çıkmasını sağlamaktır. PRP ile kombine edildiğinde daha güzel sonuçlar verebilir.

Kaç Dakika Sürer?

Mezoterapi 5-10 dakikalık bir işlemdir. Hazırlık süreci ve eğer uygulanacaksa anestezik kremin bekleme süresi de eklenince 30 dakika sürer.

Kaç Seans Yapılır?

Saç mezoterapisi için ortalama 6 seans yeterli olur. Esasında kaç seansın yapılacağına ilk saç muayenesinde karar verilebilir. Saçın durumuna göre bazen birkaç seans daha yapmak gerekirken bazen daha az seansla da işlem tamamlanabilir. 15 günde bir yapılmasını öneriyoruz.

Ağrı ve Acı Yapar mı?

Mezoterapi iğne ile deriye enjekte edilir. İğnenin deriye değmesiyle acı duyulabilir. Bu tamamen kişinin acı eşiğiyle alakalıdır. Acıya dayanamayan kişilere işlemden 20 dakika önce anestezi krem uygulanabilir. İşlemden sonra acı ve ağrı olmaz.

Mezoterapi Saç Dökülmesini Kesin Engeller mi?

Bu soruyu sadece saç mezoterapisi için bize başvuran hastalarımızın memnuniyetine göre cevaplayabiliriz. Hastalarımızın çok memnun olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Kesin olan şey saç mezoterapisinin saç köklerini besleyen mükemmel bir ürün olduğudur.

Mezoterapi Saç Çıkartır mı?

Mezoterapi ürünü saç köklerini beslemeye yönelik olduğu için hem dökülmeleri önlemede hem de yeniden saç çıkarmada faydalı etkiye sahiptir. Ancak saçın yeniden çıkması dökülmeleri önlemeye göre daha zor olduğu için herkeste aynı tepkiyi vermeyebilir. Bizim PRP ile kombinlediğimiz uygulamada saç çıkarma etkilerini daha fazla görüyoruz.

Etkisi Ne Zaman Ortaya Çıkar?

Saç dökülmesine karşı etkisini seanslar bittikten 3 hafta sonra görürüz. Saç çıkma işlemi için biraz daha beklemek gerekebilir.

Regenera Activa

REGENERA ACTIVA tedavisi nedir?

Regenera Activa; Saç kaybıyla mücadelede kılcal damar yenileme terapisine dayanılan yeni bir tekniktir. Bu teknikte, kafa derisinin yenilenmesinde ‘kişinin kendi (otolog) hücrelerinin süspansiyonu’ kullanılıyor. Regenera Activa Therapy, andogenetik alopesi ve diğer saç kaybı problemleriyle mücadele etmek için güvenli ve etkili bir tekniktir. Uygulama tek seanstır. Kadın erkek herkese uygulanabilir. Saç ekimi ile birlikte de uygulanabilir.