Ozon Terapi

Ozon tedavisi nedir?
Tıbbi ozon, saf oksijenle – saf ozonun karışımıdır. Uygulamada 1-100 γ/ml arasındaki konsantrasyonlarda kullanılır. Tıbbi ozonun bakteri, mantar öldürücü ve virostatik özellikleri bilinmektedir. Enfekte yaraların temizlenmesinde, bakteri ve viral kaynaklı hastalıklarda kullanılır. Düşük konsantrasyonlarda vücudun direncini artırır, bağışıklık sistemini aktive eder. Dolaşımı uyarıcı etkisi ile dolaşım bozukluğu olan hastalarda kullanılır.

Ozononun bazlıca uygulanma teknikleri:

• Major otohemoterapi, hastanın kanı alınıp ozonla karıştırılıp yeniden verilmesidir. 50-100ml kan alınır, dışarıda (kişiye göre) ozonla karıştırılıp kan hücreleriyle reaksiyona giren ozon vücudun yaşamsal etkinliklerini canlandırır. Antiaging’de, geriatri’de  viritik hastalıklarda, dolaşım problemi olanlardason derece faydalıdır.
  • Minor otohemoterapi, 3-5 cc kan ozon ile karıştırılıp yapılır. Alerjik hastalıklarda, akne tedavisinde, vücudun direncini artttırmada kullanılır.
  • Rektal uygulama (rektal insülasyon). Hastaya makattan çok ince bir kateterle O3 gazı verilir. Hasta herhangi bir sıkıntı hissetmez. Son derece pratik bir uygulamadır. Kabızlık, enflamasyonlu bağırsak hastalıklarında, genel revitalizasyonda etkilidir. Bağırsak florasını düzenlemede kullanılır.
  • Dışsal O3 uygulama. Açık yaralarda son derece etkilidir.
  • Eklemlere ozon enjeksiyon. Artrit, artroz  gibi ağrılı dejenerativ eklem hastalıklarında eklem içine uygulanır.
  • Kozmetik amaçlı lokal ozon uygulama. Selülitte, karın ve lokal yağlanma olan bölgelerde cilde, yenileme ve gençleştirme için, mezoterapi iğneleri ile enjekte edilir.