Mezoterapi

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi, mezodermden köken alan cildin dermis tabakasına ilaç enjeksiyonu yöntemidir. Mezodermi uyararak, mezoderm kaynaklı organ patolojilerinin semptom ve şikayetlerini büyük ölçüde azaltan bir tedavi metodudur. Dr Pistar “uygun yere, az miktarda ve daha az seans” kavramını geliştirmiştir. Mezoterapide oral olarak verilen ilacın aynısı kullanılır, fakat çok küçük miktardadır. Aynı zamanda o ilaçların karaciğerden geçen metabolitleri değil, bizzat kendisinin etkili olması tercih edilir.

Bağ dokusu, embiryolojik mezodermal kökeni itibariyle  kendisini karaciğer, dalak, lenf düğümler, ve RES’e dolayısıyla organizmanın bağışıklık mekanizmasına bağlamaktadır. Mezoterapi iğnesinin deriye girişi bir refleks uyarı etkisi oluşturur. Bu etki dermis tabakasında patolojiye yönelik olarak özenle seçilen karışımlarının yerleşmesini sağlamakta, spesifik düzeltici mekanizmaları da devreye sokmaktadır.

Mezoterapi hangi hastalıklarda uygulanır?

• fibromiyalji
  • trigeminus veya serviko-brakial nevralji
  • eklem dejenerasyonu sonrası oluşan ağrı, sertlik, şişlikler ve hareket kısıtlığı
  • bağ dokusu patolojilerine ait kızarıklık, hareket kıstlılığı, hidroliposdistrofiler, yangısız selülit
  • akut ve kronik yumuşak doku zorlanmalarındaki ağrı, kızarıklık ve hareket kısıtlılığı
  • miyofasiyal ağrı sendromu
  • spazmodik patolojilere bağlı ağrılar
  • immun sistemi güçlendirme
  • yumuşak dokulardaki spor yaralanmalar
  • romatizmal hastalıklar

Günümüzde mezoterapi en çok kozmetik uygulamalarda kullanılmaktadır. Yüz estetiği, saç tedavileri, bölgesel zayıflama ve selülit konusunda en seçkin tedavi biçimidir. Mezoterapi, vitamin, aminoasit, mineral, enzim ve bazı ilaçların karışım haline getirilerek deri veya yağ dokusunun altına enjekte edilme işlemidir.

Mezoterapi, selülit ve bölgesel zayıflama için, göz çevresi özel uygulamaları, cilt problemleri (akne, yağlanma, artışı, matlık, kuruluk vs), cilt yaşlanması, leke tedavisi; antiaging amaçlı ve saç dökülmelerinin tedavisinde kullanılmaktadır.

Kozmetik mezoterapi  kullanım alanları:

• yüz gençleştirme (mezolifting)
  • ergenlik ve hamilelikte oluşan çatlaklar
  • yara izleri, akne izleri, skarlar
  • bölgesel zayıflama ve selülitler
  • göz torbalanması
  • leke tedavisi
  • saç dökülmesi, saçların incelmesi gibi değişik saç problemlerinde uygulanır