Barsakta Mantar (Candida)

Candida nedir?
Candida Albicans normal şartlarda ağzımızda, boğazımızda, bağırsaklarımızda, idrar yollarımızda bulunan ve bağırsak floramızın bir parçası olarak kabul edilen fırsatçı bir maya mantarıdır. Bağırsak floramızın dengesi bozulduğunda, bağışıklık sistemimiz sekteye uğradığında candidalar patojenik bir hale dönüşebilirler. Candida enfeksiyonunun teşhisi çok zor bir hastalıktır. Tedavisi uzun zaman alabilir. Maya halinde  Candida işgaci olmayan şeker fermentasyonu yapan bir organizmadır, ancak mantar halinde rizoidler (çok uzun kökler) geliştirerek istilacı olmaya başlar. Rizoidler mukoza ve bağırsak duvarlarında mikroskobik delikler açarak, bakterilerin, toksinlerin, maya ve sindirilmemiş besin parçacıklarının kana karışmasını sağlar ve zehirlenmeye sebep olur.

Bulaşma:
Candida Mantarı hava yolu ile bulaşmaz. Candida cinsel ilişki ile genital organlardan, uzun öpüşme ile ağızdan bir başka şahısa bulaştırabilir. Eğer Candida bulaşan şahıs sağlıklı ise, bağışıklık sistemi bu hücreleri ortadan kaldırır. Ancak bağışıklık sistemi zayıf ve çok şeker, karbonhidrat tüketiyorsa enfeksiyon gelişebilir.

Erken belirtiler:
genital bölgede kaşıntı
idrar yaparken yanma
yoğun ve kokusuz vajinal akıntı

Candida enfeksiyon belirtileri salgılanan toksinler nedeniyle oluşur. Şu belirtilerden biri veya bir kaçı görülebilir:

• soğuk el ve ayaklar
  • aşırı tatlı isteği
  • gözlerde sulanma

Teşhis:
Geleneksel laboratuvar testleri ile teşhisi zor olan Candida’nın tespiti için, Ageless cliniğinde hastada alınan 5cc kanda T2 Bio System tekniği ile bakılmaktadır. Test sonuçlarında Candida bulunması durumunda ozon tedavisi, nöral terapi, bağırsak florasının düzeltilmesi ve fitoterapi ile Dr Şule Bademli Candida hastalarına yardımcı olmaktadır.