Ağır Metaller

Günümüzde sanayi ve endüstrinin gelişmesiyle çevreye toksik metallerin atılımı artmış, çevresel kirlilik düzeyi en üst düzeye çıkmıştır. Kimyasal ürünler, gübreler, endustriyal boyalar, inşaat malzemeleri, balıklar ve aşılar gündelik hayatta maruz kaldığımız ağır metal kaynaklarından bazılarıdır. En çok kullandığımız teflon tavaların çizilmesi ile aluminyum, ince bor camlardan kurşun, kullanılan deodorant ve kozmetiklerden aluminyum, kullandığımız ilaçlardan bazılarında ve ambalajlanmış besinlerde e171 koduyla anılan titanyum sürekli olarak vücudumuza girip birikmektedir.

Civanın neden olduğu ağır metal birikmesi sık görülen bir durumdur ve sıklıkla diş hekimliğinde amalgam tipi dolgular neden olur. Bu amalgam dolguların çıkarılarak yeni nesil dolgularla değiştirilmesi tabii ki de önemlidir. Ancak tek başına vücudun civadan temizlenmesini sağlamaz. Bunun için şelasyon tedavisi ile destek sağlamak önemlidir.

Vücuttaki ağır metaller nasıl tespit edilir?
Açlık veya topkluk fark etmeden kol damarından alınan 5cc kan numunesi ile Shimadzu AA-7000 (Atomic Absorpsiyon Spectrofotometr) tekniği ile kliniğimizde  bakılmaktadır. Kan vermeden önce 48 saat boyunca deniz ürünlerinin ve omega 3 haplarının tüketilmemesi önerilir.

Ağır Metallerin sebep olduğu hastalıklar:
Aluminyum: Yapılan bilimsel çalışmalar Alzheimer, Otizm gibi nörodejeneratif  hastalıklar ve alerjilerin oluşmasında önemli rol oynadığını gösteriyor.

Cıva ile ilişkilendirilen hastalıklar çoğunlukla nörolojik hastalıklar olup, Otizm, Allerjiler, Cilt Hastalıkları ve Kromozom bozuklukları gibi klinik etkisi ağır olan hastalıklardır.

Kurşun vücuda girdiğinde çoğunlukla kemik ve dişlerde birikir, kronk zehirlenmelerde nörolojik hastalıklar, anemi, böbrek ve karaciğer yetmezliğine sebep olabilir.

Kadmiyum gıda, içme suyu, sigara ve çalışma ortamındaki havayla insan vücuduna girebilmektedir. Vücuttan böbrek ve karacğer yoluyla atılır ve bu atılım sırasında bu organlara zarar vererek hasara yol açarlar. Solunum yoluyşa alınması ise akciğer ödemi ve ölüme kadar giden ağır klinik durumlara yol açabilir.

Arsenik günümüzde LED, laser ve yarı iletkenlerin de yapısında bulunur. Vücutta böbrek, karaciğer, kemik ve ciltte birikerek bu organların hasarına yol açar. Akut zehirlenmeleri ölümle sonuçlanır. Arsenik kanserojen olarak da bilinmektedir.

Krom vücuda solunum ve gıdalar yoluyla girer. Solunum yoluyla vücuda girdiğinde akciğerlerde birikir ve sonra dolaşıma geçer. Akciğerlerde astım ve kansere neden olur. Su ve gıdalarla alındığında çok az bir kısmı bağırsaklardan emilerek metabolizmada kullanılılr. Aşırı alımda  ise karaciğer ve böbrek hasarı, bilinç kaybı, koma ve ölüme yol açabilir.

Kalay bileşiklerinin alınması, uzun dönem etkileri kadar, akut etkilere de sebep olabilir. Akut etkileri göz ve cilt tahrişleri, baş ağrısı, karın ağrısı, bulantı ve baş dönmesi, nefes darlığı; kronik etkileri ise depresyon, karaciğer hasarları, bağışıklık sistemlerinin yetersizliği, kromozom hasarı ve anemidir.

Bakıra uzun süreli maruz kalma burun, ağız ve göz tahrişine ve baş ağrılarına, karın ağrılarına, baş dönmesine, kusmaya ve ishale neden olmaktadır. Bakırın kasten yüksek miktarda alını karaciğer ve beyin hasarlarına ve hatta ölüme bile neden olabilir. Bakırın kanserojen olup olmadığı da henüz saptanmamıştır. Kronik bakır zehirlenmesi Wilson Hastalığı ile sonuçlanmaktadır ve karaciğer sirozu, beyin hasarı, demyelinazasyon, böbrek hastalığı ve korneada bakır birikmesi ile karakterize edilmektedir.

Ne yapmak lazım?
Cevap çok net:
1. Farkındalığımızın artıp bilnçlenmemiz, ağır metalleri vücudumuza sokmamamız çok önemli
2. Bundan öncesiyle ilgili vücudumuzda biriken ağır metaller var mı, tespit edin

Biz sizin için ne yapabiliriz?
Merkezimizde ağır metal tespit edilen kişilere şelasyon tedavisi ve Nöral terapi konusunda uzman  Dr. Şule Bademli’den  randevu alarak bu konuda kendiniz veya aileniz için çok faydalı bir milat yapabilirsiniz.
Randevunuz sırasında beslenme ve yaşam biçiminiz ayrıntılı olarak değerlendirelecek, eğer gerekiyorsa ağır metal testi için kol damarınızdan 1 tüp kan alınacak, ertes, hafta sonuçlar çıktığında ücretsiz kontrol için tekrar davet edileceksiniz.